Mycke att säga!

Tjooohoo....

Har så mycke att skriva men ska börja från början,
Det va den 6 Januari -09.
Jag och Sonny hade varit i järvsö hos mina föräldrar under all julfirande och kom hem till ett HELVETE....
Sonny kollade in i fönstret medans han tog upp nyckeln och skulle låsa upp och fick se de näst värsta jag varit med om i mitt liv, Det rann vatten ner på tapeterna i vardagsrummet vi slet upp dörren och sprang in och såg att det var värre än vad vi trodde, det rann vatten ner för ALLA väggar, fick panik och sprang ut för att leta våra hyresvärdar (som tur va dom där)
I den röra som va försökte vi rädda det som gick men de va inte lätt.
Våran underbara tavla som vi fick av min syster i jul klapp satt tyvärr på ena väggen som det var värst och den blev ju såklart förstörd, som allt annat i vardagsrummet också.
Våran nya soffa, tv, stereo, mattor bokhylla och en massa mer saker.... FY FAN,
Vi fick bo hos Sonnys kompis den kvällen + en till, men sen bar det iväg till en annan lägenhet så länge...
Tur att man har hemförsäkring säger jag bara. Dom står för flyttfirma och sånna saker, (som tur e)
Ja nu har vi bott i den "nya" lägenheten i över en månad,och får se hur länge till det tar innan dom e klar.
de fick ju riva allt golv, tak, väggar......
Nu väntar vi bara på att få reda på hur mycke vi får i ersättning av försäkringsbolaget för alla våra saker som blev förstörda... det kommer väl säkert att bli krig om de, men vi ska ha det vi begär så e det bara, de e inte mycke men de täcker allt som blev förstört. 
E riktigt less på att bo med flyttlådor och inte ha en soffa eller nått..=(

Men de värsta med allt det hära (fast men kan fan inte tro att de finns nå värre)
Hon som åstakommit allt behövde bara ta på sig skammen och betala 1500 kr och inge mer, fattar ni de eller...
Inget mer behövde hon göra, hon kan bo kvar och ha de bra som vanligt.
Jag hade fan hellre tagit på mig skammen och betala 1500 kr än den hära skiten vi får stå ut med, Nä usch


Nää nog om det, det finns så mycke att skriva men ska inte tråka ut er nå mer nu.
En sak till Skaffa hemförsäkring ni som inte har de, det e skit bra.

Nää de har hänt lite bra saker åsså=)
Min syrra kom igår och vi pyssla lite med datorn. Spela tv spel käka lite gott och hade de bara bra.
Idag så fixade vi lite musik och tog en promenad och käka lite götta =)
De va riktigt kul att hon kom å hälsa på behövde de, blir lite ensamt att vara hemma hela dagarna själv...
+ allt annat skit som är nu.



Jaja de va nog allt för ikväll ska ta och ringa våra IDIOTER till hyresvärdar nu.
Men ha de så bra..

Våran fina tavla innan den blev förstörd


Det här kom vi hem till =(

Puss och kram









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0